Q&A met Floris
Q&A met onze officemanager Floris Werdmölder. Floris vertelt onder andere over wat hij vroeger wilde worden en wat zijn meest bijzondere ervaring is bij PIN Voorschot. Ben je benieuwd wat zijn persoonlijke verhaal is? Lees het hieronder.
- Hoe zou jij jezelf omschrijven in 3 woorden?
Eerlijk, standvastig en analytisch. Ik ben vanuit mijn karakter standvastig maar ik sta open voor meningen van anderen. Je moet wel goed zijn om mij van mijn eigen mening en zienswijze af te brengen. Daarnaast weet ik dat ik goed ben in het analyseren van zowel cijfermatig als procesmatige ontwikkelingen.
- Wat wilde je worden toen je jong was?
Ik wilde geen brandweerman, geen politieagent, geen piloot worden, ik wilde kok worden! Misschien omdat van huis uit, mijn moeder niet van koken hield. Om die reden vond ik het juist leuk om kok te worden.
- Wat is je meest bijzondere ervaring wat je hebt meegemaakt bij PIN Voorschot?
De meest bijzondere ervaring vind ik dat ik samen met mijn broer in hetzelfde bedrijf werk. Dat PIN Voorschot zo uitgebouwd is dat we elke dag ondernemers kunnen helpen en met onze plannen door kunnen gaan.
- In jouw rol bij PIN Voorschot, wat zijn jouw grootste drijfveren in je vak?
Ik ben ervan overtuigd dat de grootste drijfveer voor bedrijven in de dienstverlening, de klant moet zijn. Daar komen veel randzaken om heen, maar uiteindelijk doen we het allemaal om te zorgen dat we zoveel mogelijk klanten kunnen helpen.
- Waar ben je het meest trots op?
Op die vraag kan ik zonder twijfel zeggen: mijn kinderen. Dat ze het goed doen, vind ik het belangrijkste van allemaal. Dat heb ik in het afgelopen jaar heel intensief mogen meemaken.
- Wat is jouw gouden tip aan ondernemers?
Weet waar je winst te behalen valt.
Focussen op cijfers, want er valt nog veel winst te behalen. Er zijn veel zaken waar je met cijfers kan zien of iets wel, of niet goed draait. Veel ondernemers zijn erg gedreven in wat ze doen, maar hebben te weinig inzicht, in waar ze de winst kunnen behalen binnen hun onderneming. Een betere focus op wat goed loopt en wat minder goed loopt in je winkel of horecazaak.
Interview door Dwina & Shelley