Innovatie, digitalisering en duurzaamheid: deze vegan burgerbar is klaar voor de toekomst
Overheerlijke burgers en loaded fries, maar dan helemaal plantaardig! Vegan burgerbar The Sunny Burger Co. aan het Leidseplein in Amsterdam biedt een gezonder en maatschappelijk verantwoord alternatief. “We transformeren jouw guilty pleasure in een guilt-free pleasure,” aldus eigenaar Boyd.
De burgerbar kiest bewust voor “een meat-like experience“: de vegan opties lijken zoveel mogelijk op hun vleesbevattende alternatieven. “Ons doel is om de vleeseter te overtuigen om af en toe plantaardig te eten,” vertelt Boyd Baptist, oprichter en eigenaar van The Sunny Burger Co. “Zo kun je genieten van een heerlijke burger en hoef je je niet schuldig te voelen over dier of milieu.”
En dat concept slaat aan. De Amsterdamse burgerbar loopt goed en heeft plannen om nog verder te groeien. “We zijn vorig jaar mei geopend en hebben al een mooie groei meegemaakt,” zegt Boyd. “We begonnen in corona-tijd met alleen bezorgen, maar hebben inmiddels drie verdienmodellen: onze vestiging, afhalen en bezorging.”
Innovatie en digitalisering
Dat succes komt grotendeels door het gebruik van digitalisering en innovatie, vertelt hij. “We lopen vooruit op de problemen waar horecazaken tegenaan lopen. Dit hebben we zo goed doorgevoerd, dat we er laatst zelfs een award voor hebben gewonnen.”
Bijna alles wat digitaal kan, is dat ook. Klanten bestellen op gemakkelijke bestelzuilen en genieten van digitale loyaliteitssystemen, ingericht met slimme AI-technologie. Ook het inkoop- en bestelproces verloopt geheel digitaal.
En dat concept slaat aan. De Amsterdamse burgerbar loopt goed en heeft plannen om nog verder te groeien. “We zijn vorig jaar mei geopend en hebben al een mooie groei meegemaakt,” zegt Boyd. “We begonnen in corona-tijd met alleen bezorgen, maar hebben inmiddels drie verdienmodellen: onze vestiging, afhalen en bezorging.”
Innovatie en digitalisering
Dat succes komt grotendeels door het gebruik van digitalisering en innovatie, vertelt hij. “We lopen vooruit op de problemen waar horecazaken tegenaan lopen. Dit hebben we zo goed doorgevoerd, dat we er laatst zelfs een award voor hebben gewonnen.”
Bijna alles wat digitaal kan, is dat ook. Klanten bestellen op gemakkelijke bestelzuilen en genieten van digitale loyaliteitssystemen, ingericht met slimme AI-technologie. Ook het inkoop- en bestelproces verloopt geheel digitaal.
Klaar voor de toekomst
Dankzij hun grote groei, digitale insteek en innovatieve processen voelt The Sunny Burger Co. zich klaar voor de toekomst. Daarnaast kon de burgerbar, dankzij een lening bij PIN Voorschot, onlangs nog een rebranding ondergaan.
“De lening werd supersnel geregeld en meteen uitbetaald. Daardoor konden we een grote stap zetten richting onze toekomst. Met onze kleurrijke uitstraling zijn we nu goed herkenbaar. Onze ambitie is om volgend jaar flink te gaan groeien, met meer eigen locaties maar ook een franchise-model,” aldus Boyd.